Curtis Kheel fiatal produkciós
asszisztensként helyezkedett el a Bûbájos boszorkákban,
de tehetségével, kitartásával és kemény
munkájával hamar elbûvölte Brad Kernt.
- Azzal, hogy benne voltam az atmoszférában,
felszívtam magamba a Charmed világát - emlékszik
vissza Kheel. - A munka mellett írtam is, és ezen keresztül
felkeltettem Brad érdeklõdését. A második
évemben már íróasszisztensi munkát
kaptam, az év végén pedig társíróként
vettem részt az egyik részben, azután pedig íróvá
léptem elõ.
Ez a rész A banshee volt, mely után
elsõ önállóan írt része a negyedik
évados Agymosás volt.
- Az a részötlet onnan jött, hogy
írtam egyszer egy próbaforgatókönyvet a Buffy,
a vámpírok réméhez amikor még asszisztens
voltam. Arról szólt, hogy Buffy egy ideggyógyintézetben
ébred fel, és azt hiszi, minden csak képzelet volt,
ami addig történt. A negyedik évad elején egy
egyszerû koncepciójú részötletet kerestünk,
én meg elõálltam az eredetileg Buffys ötletemmel.
Elmondtam Bradnek, õ meg azt mondta, jó, csináljuk
meg. Piper lett az, aki elmegyógyintézetben ébredt
fel, aztán hat hónappal késõbb a Buffyban
is megcsinálták ugyanezt a történetet -- de
mi csináltuk meg elõbb.
Curtis következõ munkája a Phoebe
három arca volt, amiben Phoebe és Cole kapcsolata köré
került még több kérdés.
- Emlékszem, hogy korábban is létezett
már a három Phoebe ötlete, de akkor visszadobták.
Az ötlet jó volt, de akkoriban nem volt jó helye. Van
egy sorrendje annak, hogy egymás után melyik író
írja melyik részt. Amikor az enyém jött elõ,
akkor gondoltam, hogy érdekes lehetne Phoebe jövõ-
és múlt-alakját behozni, hogy információt
és tapasztalatot cseréljenek azzal kapcsolatban, hogy hozzámenjen-e
Cole-hoz, vagy ne. Sokat vitáztunk az idõs Phoebe-rõl.
Az elején az volt a terv, hogy Alyssa önmagát játssza,
de csináltunk néhány sminktesztet, és nem
nézett ki jól. Úgyhogy kiadtuk a szerepet egy színésznõnek,
aki végül nagyon jó lett, különösen
azt a jelenetet szeretem, amikor Cole-lal konfrontálódik.
A Halliwellek természetfeletti ellenfelei között
a vámpírok voltak azok, akik Bûbájos-feldolgozására
minden író áhítozott. De a csatorna a negyedik
évados Meg ne harapj!-ig erre nem adott engedélyt.
- Ez olyan dolog volt, amire figyelmeztettek minket.
Nem volt konkrétan megengedve nekünk, hogy vámpírokat
írjunk a történetbe. Azért nem engedték,
mert ment a Buffy is meg az Angel is, és nem akarták, hogy
ezekkel a sorozatokkal vonjanak minket össze. Az elsõ évadban,
amikor még nem dolgoztam a stábban, a wendigo eredetileg
vérfarkas lett volna, de nem hagyta a csatorna, "mert Seth
Green a Buffyban vérfarkas", úgyhogy át kellett
írni. De az tényleg szinte csak megfogalmazás kérdése
volt. Amikor mi csináltunk vámpírokat, az azért
volt jó, mert a Buffy megreformálta a vámpírokat,
mi pedig klasszikus vámpírokat csináltunk. Azt tartottam
jó ötletnek, hogy ne Buffyt csináljunk. Imádtam
azt, hogy denevérré változtak, ami a Buffyban nem
történt meg. A mi vámpíraink nem porrá
váltak, hanem lánggá. Igazi harc volt Brad és
a csatorna között, hogy vámpírokat csinálhassunk,
és szerintem végül csak azért csinálhattuk
meg õket, mert a Buffy közben átigazolt a UPN-hez.
A másik oldalon viszont voltak olyan ötletek,
amiket csak fel kellett javítani. Ez volt a helyzet a Tündérmese
címû résszel is.
- A negyedik évad nagyon sötétre
sikerült, az ötödik évadot pedig könnyebbre,
kedvesebbre terveztük. Sok ötlet jött már addig
a tündérmesékre, végül én lettem,
aki a jó ötletet hozta. Ez az volt, hogy mindegyik lányt
más mesébe visszük bele. Eredetileg teljesen más
mesék voltak. Phoebe-t a Szépség és a Szörnyetegbe
vittük volna bele, Rose lett volna Hófehérke, Holly
pedig Csipkerózsika. Aztán volt egy áttörés
a történetírásban, kitaláltuk, hogy legyen
a meséknek egy õrzõje egy mesemúzeum-díszlettel
és sok kellékkel, így legyenek részei a lányok
a meséknek. Az eredeti tervvel csomó kérdésünk
volt, "Miért pont ezek a mesék? Miért csinálja
ez a szereplõ ezt vagy ezt? Hogyan történik?"
Miután kitaláltuk a mesék õrzõjét,
az egész értelmet nyert.
Bár Curtis számos részt írt,
az Isteni színjáték elsõ része
(melyet Krista Vernoffal együtt írtak) volt számára
az elsõ kétrészes és évadzáró
rész.
- A nagy kihívás az Isteni színjátékban
az volt, hogyan tartson ki két óráig a rész.
Azt hiszem, nem is tudtunk igazán jó kétrészes
történetet csinálni a legutolsóig. Az alapötlet,
ami az enyém volt, az volt, hogy a lányok tógákban,
görög istennõkként jelennek meg. Jó rész
volt, de nem a kedvencem mert a legjobb része a végén
történik, a móka pedig már a második
részben volt. Az egyik, amire rájöttünk, az az
volt, hogy nehezebb egy egyórás részt két
órásra írni, mint összekötni két
egyébként különálló részt.
Az Isteni színjátékot és a sellõs
ötödik évados nyitórészt egy órában
is megcsinálhattuk volna. Az elsõ rész azért
szenved, mert csak próbáljuk kihúzni az átváltozásig
a rész végén. Ugyanakkor Chris behozása nagyon
jól jött. Olyan szereplõ volt, aki tud a lányokról,
és úgy gondoltuk, hogy Wyatt lesz, amíg ki nem találtuk,
hogy legyen inkább egy fiatalabb tesó.
A hetedik évad számos története
a mindenható Avatárok és a velük szemben álló
Kyle Brody ügynök körül forgott. Curtis a Keresd
a démont! címû rész mellett egyik kedvencét,
a Bûbájos film noir-t adta az évadhoz.
- Azért jutott eszembe, mert nem csináltunk
semmit harmincas évekbeli gengszterekkel. Érdekesnek találtam,
hogy beletegyük a lányokat a harmincas évekbe, de a
filmeket már letudtuk a Csak illúzió-ban,
úgyhogy inkább a detektívregényekhez folyamodtunk.
A csatorna rettenetesen ellenállt annak, hogy fekete-fehér
képet használjunk. Csak úgy fogadták el a
részt az elején, hogy inkább túlszínezzük.
Aztán ahogy írtuk, írtuk, egyre inkább a harmincas
évek filmjeire hasonlított a rész, úgyhogy
Brad meggyõzte a fõnököket, hogy visszatérjünk
a fekete-fehérhez. Amiatt aggódtak, hogy a fiatalok majd
nem fogják szeretni emiatt a részt.
Bár a Bûbájos boszorkák
megkapta a nyolcadik évadot, Curtis továbblépett.
- Úgy éreztem, mindent elmondtam a boszorkányokról,
amit tudok, úgyhogy most inkább a varázslókkal
foglalkozom (lásd késõbb). 14 epizódot írtam,
és a karrierem e pontján úgy gondoltam, másról
akarok írni, más világokat akarok felfedezni.
A stábban töltött munkája alatt
Curtis égisze alatt a Bûbájosok megküzdöttek
a mumifikáló Jerickel, a Titánokkal, egy lélekgyûjtõvel
és a vámpírok királynõjével.
De Curtisnek megvannak a saját kedvencei.
- Cole nagyon jó karakter és démon
volt. A dualitása nagyon érdekes volt, fõleg Phoebe-vel
való kapcsolata a gonosz folyamatos vonzásával. Azok
közül, akiket én alkottam meg, a dzsinn a kedvencem a
Phoebe, a háziszellem címû részbõl.
Nagyon erõs volt a színésznõ, akit a szerepre
kiválasztottunk. Tetszik az a csavar, ahogy ártatlanként
tûnik fel, de ez csak játék, és a végén
kiderül, hogy gonosz.
De még ilyen szórakoztató gonosz-galériával
sem a démonok megalkotása volt a sorozat fõ fókusza.
- A démon mindig csak ahhoz kellett, amit a
lányokkal akartunk azon a héten csinálni. Mindig
a testvérek történetébõl indultunk ki
és abból, ami az érzelmi cselekményük
számára fontos volt. A démonok az utolsók
között vannak, akiken dolgozunk. Jól meg kell írnunk
õket, hatásosan kell végrehajtaniuk a tervüket,
és fenyegetõnek kell tûnniük, különben
a lányok nem tûnnek okosnak.
Mióta elhagyta a bûbájosokat, Curtis
a Kyle XY címû sorozatban dolgozott, majd visszatért
a mágiához a The Dresden Files címû
sorozatban, ami egy hivatásos varázsló nyomozásaival
foglalkozik.
- A The Dresden Files sötétebb történet
a Bûbájos boszorkáknál, akkor is, ha néha
van benne humor. A Dresdenben a fõ szál a rejtély
felderítése, a Bûbájos boszorkákban
már az elsõ jelenetekben megmutatjuk a démonokat
akik mindig elmondják hogy mi a nagy tervük, épp mit
csinálnak. A Dresdenben ezt nem látjuk, Harry Dresdenre
vár, hogy összeillessze a bûntény darabjait,
mint a Helyszínelõkben. Nem jár elõtte a közönség.
Bár a The Dresden Files újabb
ékkõnek tûnik Curtis már eddig is fényes
koronáján, hálás a Charmed-dal töltött
idõért, fõként, mert ilyen alapot adott a
karrierének.
- Nagyon sokat köszönhetek Bradnek, mert
nagyon jól végzi a munkáját. Mindig tudta,
hogy mit csinál, és hogy mit akar. Bradtõl nagyon
sokat lehet tanulni, tudja, hogyan kell jól strukturálni
a történeteket. A televíziós írás
sok alapját tõle tanultam meg. Brad nagyon jól tanítja
a többi írót, és nagyon tájékozott.
Sok ember használta a Bûbájos boszorkákat a
karrierje ugródeszkájaként.
<<vissza
|